Vergoedingen

Vergoeding fysiotherapie jongeren tot 18 jaar

Jongeren tot 18 jaar krijgen maximaal 9 behandelingen en eventueel 9 extra behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed.
Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie en oefentherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan.

Voor fysiotherapie en oefentherapie onder de 18 jaar hoeft u geen wettelijke eigen bijdrage te betalen. U betaalt ook geen eigen risico.

Vergoeding fysiotherapie 18 jaar en ouder

Fysiotherapie vergoed uit aanvullende verzekering

Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan hangt uw jaarlijkse maximale vergoeding af van uw aanvullende verzekering.  Raadpleeg hiervoor de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering.

Hiervoor geldt geen wettelijke bijdrage of eigen risico !!!

Heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie en oefentherapie vergoed uit de basisverzekering vanaf de 21e behandeling. Deze lijst is vastgesteld door de overheid.

De eerste 20 behandelingen vallen ten laste van uw aanvullende verzekering. Hoeveel behandelingen u vergoed krijgt is afhankelijk van deze aanvullende verzekering.  Indien dit onvoldoende de eerste 20 behandelingen dekt worden de behandelingen (bedrag) die u niet verzekerd bent aan u doorberekend. Indien u niet aanvullend verzekerd bent moet u de eerste 20 behandelingen zelf betalen.

Krijgt u fysiotherapie (chronische aandoening) uit de basisverzekering vergoed?.U hebt in 2018 een verplicht eigen risico van € 385,- per jaar (geldt voor iedereen vanaf 18 jaar). Als u uw volledige eigen risico hebt betaald, krijgt u alles vergoed tot het maximumbedrag waarvoor u bent verzekerd.

Prijzen fysiotherapie

Er gelden geen vaste prijzen voor fysiotherapie en oefentherapie. Elke fysiotherapeut moet zijn prijzen zichtbaar ophangen in de behandelkamer.

Geen verwijzing nodig voor fysiotherapie

U heeft geen verwijsbrief van uw huisarts nodig voor een bezoek aan de fysiotherapeut. Vraag wel bij uw zorgverzekeraar na of deze een contract heeft met de fysiotherapeut van uw keuze. U krijgt de behandeling anders misschien niet vergoed.